وبلاگ شخصی سلمان نفر

  • ۰
  • ۰

📌هوش گفتاری چیست؟
 
هــوش گـفـتـاری تـوانـایی شعـبده‌بازی با حروف الفبا است. شما حروف را ترکیب می‌کنید و با آن کلمات و جملات را به وجود می‌آورید. ضریب هوش گفتاری شما به دایره لغوی شما و  همچنین با توانایی شما در ایجاد رابطه میان آنها، انـدازه‌گـیـری می‌شود.
 
📌چرا هوش گفتاری مهم است؟
 
در آغاز قرن بیستم، روانشناسان مشاهده کردند رابطه مستقیمی میان اندازه و قـدرت کلمات و موفـقـیت در زنـدگی وجود دارد. به عبارت دیگر؛ بـهـترین و بزرگترین کلمه شما باعث موفقیت و اعتماد به نفش شما می‌شود. در واقع کلمات در جامعه، زندگی و موفقیت تاثیر زیادی دارد.
 کلمات قدرت شگفت‌آوری دارند. آن دسته از کسانی که این مطلب را می‌دانند با به کارگیری آن روی دیگران تاثیر می‌گذارند، از این رو تعجب‌آور نیست کـه کلمات و قدرت آنها باعت انقلاب فرهنگی در قرن بیست و یکـم شده است.
 
📌چگونه قدرت هوش گفتاری به من کمک می‌کند؟
 
خوشبختانه افزایش مهارت‌های هوش گفتاری، بسیار ساده است و به علاوه ضریب هوشی شما در کنار هوش گفتاری بهبود می‌یابد. بری مک‌گیگان - در فصل هفتم مطالبی درباره او می‌خوانید - زمانی که از بوکس کناره‌گیری کرد و به عنوان یک گزارشگر در تلویزیون شروع به کار نمودف از این روش بهره برد ودر کار خود بسیار موفق شد. او در حال حاضر یکی از بهترین گزارشگرهای مبارزات بوکس است.
 هوش گفتاری شما را به یکی از مهیج‌ترین سفرهای زندگی‌تان می‌برد. سفری که در آن
 کلمات جدید را جستجو می‌کنید.
 تخیل خود را به نظرات و ایده‌های جدید مهمان می‌کنید.
 در مورد نیازهای مغز و نحوه به کار گیری آن می‌آموزید.
 پیه‌های بنای هوش گفتاری را می‌آموزید که شما را قادر می‌سازد تا دایره کلمات خود را با هزاران کلمه افزایش دهد و آن را به کار گیرید.
 می‌آموزید که چگونه از جسم خود برای ارتباط موثر استفاده کنید.
 لذت بازی با کلمات و معانی آنها را دوباره کـشف می‌کنید.
 رازهای مطالعه سریعتر و فهم بیشتر را می‌آموزید.
 می‌آموزید، چگونه دیگران را با قدرت و زیبایی کلمات خود، هیپنوتیزم کنید.

  • ۹۵/۱۱/۲۵
  • سلمان نفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی